Hoppa till sidans innehåll

Anläggningsavgifter


Avgifter och villkor för 2017

Avgift vid enstaka ridning

  • Icke medlem som deltar i kursverksamhet arrangerad av klubben eller rider för någon instruktör betalar 100kr/gång.
  • Medlem som betalar / gång betalar 80 kr / ridtillfälle.
  • Betalning sker kontant i kuvert eller med swish till  nr 1235111513 (ange ditt namn). Skriv upp ditt namn, datum och betalsätt på listan i ridhuset.

Avgift för helår

  • Anläggningsavgift betalas in på BG 678-2403 eller swisha till  nr 1235111513 senast 31 januari 2017 (ange ditt namn).
  • Anmäl till This is a mailto link att du vill ska ha anläggningsavgift senast 10 januari, detta för att vi ska kunna göra schema för ansvarsveckorna.
  • Vid fakturering lägger vi på en faktureringsavgift på 50 kronor.
  • Avgifterna gäller för kalenderår.
  • Anläggningsavgifter återbetalas ej.
  • Man måste vara medlem för att lösa anläggningsavgift
  • Har man erlagt anläggningsavgift får man nyttja ridhus och samtliga utebanor.

Anläggningsavgift för helår:

Vi som utnyttjar anläggningen ska tillsammans göra en arbetsinsats, alternativt betala extra.

Alternativ I med arbetsinsats

2000 :- Ryttare/medryttare/ekipage till en häst

2500:- Ryttare/medryttare/ekipage till fler hästar

Alternativ II utan arbetsinsats

2000:- + 7000:- Ryttare/medryttare/ekipage till en häst

2500:- + 7000:- Ryttare/medryttare/ekipage till flera hästar

* Ryttare/medryttare/ekipage = du har köpt hästen, är fodervärd till hästen, har lånat hästen är medryttare till hästen eller på annat sätt är ansvarig för hästen/hästarna (konvalescenter eller försäljningshästar) etc. Du betalar alltid för de hästar som rids på anläggningen även vid enstaka tillfällen ex. löshoppning.

* Ägare av flera hästar i affärsverksamhet t.ex. HB-, AB, enskilt bolag; kontakta styrelsen för uppgörelse.

Arbetsinsats per anläggningsavgift  

  • Arbeta som funktionär på tävlingar, 2 dagar/ termin (jan-juni och juli-dec)/anläggningsavgift. (alt. 4 st halvdagar o s v). Flera i en familj kan täcka de 2 arbetsdagarna. Tävlingarna är vår stora och enda inkomstkälla förutom anläggningsavgifterna. Det är en viktig inkomst för att vi ska kunna ha lampor tända i stora ridhuset och ha värme på toaletter och sällskapsrum, sophämtning, harvning osv.                                                  
  • Arbeta 2 fixarkvällar/termin vilket kan vara ex. städning, klippning av gräs, hindermålning o s v. Dessa dagar kommer att annonseras ut i god tid på hemsidan. Listor att skriva upp sitt namn på när man har arbetat kommer att finnas i ridhuset på anslagstavlan.                                                                                                                 
  • Veckobaserat ansvar för ridhuset. Vilket innebär att 2 anläggningsinnehavare per vecka på ett rullande schema har ansvar för stora ridhuset. Ridhusbotten ska skottas ut från sargen, städa toaletter, sopa läktaren, klippa gräs (sommar), skotta snö vid behov (vinter). Lista över arbetsuppgifter finns i stödskrubben. Uppgifterna ska bockas av och signeras av de som har arbetsvecka.    

Det är fritt att byta med varandra om veckan som man blivit tilldelad inte passar. Schema kommer att finnas på hemsidan och i ridhuset. Meddela den som har ansvarsveckan efter dig så den blir påmind.

Välkommen till Kumla Ridklubbs anläggning!

 

Uppdaterad: 2017-03-06 10:48
Skribent: Ingela Suominen
Epost: This is a mailto link

Resultatborsen-liten

 

gilla-oss-pa-facebook%20copy

 

 

Sisu

   

Postadress:
Kumla RK - Ridsport
Hagaby 105
69293 Kumla

Kontakt:
Tel: 070-5620931
E-post: This is a mailto link

Se all info